czwartek, 6 listopada 2014

Domy w Szwecji i holenderskie domki ... u mnie w domu




Witajcie!
Zabieram Was na małą wycieczkę do Szwecji.
Poza swoim domem, który tutaj pokazuję, dopieszczam i upiększam,
lubię też oglądać i odwiedzać inne.
Oto mała prezentacja domków, które urzekły mnie podczas spacerów
w różnych miejscach w Szwecji.

Sami spójrzcie!


Czyż nie jest uroczy? :)
Prosty, bezpretensjonalny,
to właśnie lubię najbardziej...


Domki nad jeziorem to oddzielna kategoria.
Mają charakter!


Spójrzcie na zdjęcie powyżej...
Tak! To jego miniaturka! :)



To, co mnie urzekło to fakt, że Szwedzi nie odgradzają się od świata grubymi murami. 
A także "ubierają" okna w domach. Prawie w każdym jest lampka, jakiś dekoracyjny drobiazg.
Spacerując wieczorami odnosimy wrażenie bezpieczeństwa i przytulności.
U nas, ze względu na częste, szczelne rolety nie widać nawet czy dom jest zamieszkany.



Jabłka dla przechodzących.
Miły gest!



A teraz wracamy do domu...
Tutaj ostatnie nowości, holenderskie kamieniczki,
które niedawno kupiłam.


Ustawione obok siebie robią wrażenie,
a przez okienka widać "palące" się wieczorem światło.


Pozdrawiam i zapraszam na candy.
W następnym poście prezenty dla Was.
Duńskie i holenderskie. Zostajemy w północnym klimacie.
Zajrzyjcie!

49 komentarzy:

  1. Cudowne domeczki. Ten w błękicie i nad jeziorkiem- moje marzenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozczuliła mnie ta miniaturka domu (na listy?) i kosz z jabłkami. Szkoda, że nie u nas takie cuda. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak niewiele potrzeba, tylko pomysł, a nie grube mury oddzielające od świata :)

      Usuń
  3. Ależ urocze te domki-i te mieszkalne i te "świecące" :))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale klimatyczne miejsca odwiedziłaś:) Domki są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Co za piekne domki! Toprawdziwa inspiracja!
    Domki holenderskie sa bardzo urocze i wlasnie w grupie prezentuja sie najlepiej. Sliczne!

    Pozdrawiam!

    Dagi

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale niesamowite miejsca!!!Jestem pod ogromnym wrażeniem.Marzę aby takie domki zobaczyć na żywo!!!Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudnie, aż zachciało mi się wakacji. I te domki latarenki też piękne - a gdzie kupione jeżeli można spytać? Ila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam je w kwiaciarni, w pobliskiej miejscowości, stały miedzy kwiatami.

      Usuń
    2. Czyżby Mallwowa? :) ...też miałam je kupić, ale w końcu zdecydowałam się na inne :) ...przecież one były dla Ciebie przeznaczone :)

      Usuń
    3. :) Tak czułam, że czekają na kogoś innego :) Świetnie, że trafiły właśnie do Ciebie :) :) ! ...a jak jeszcze pomyślę, że jesteśmy "sąsiadkami" to już w ogóle jest mi miło :) :)

      Usuń
  8. Każdy domek piękny!!!ja jestem niepoprawnym zagladaczem do okien:)) czyli byłby to dla mnie raj:))...ale sama mam w swoich lampki....i rolet nie zasłaniem do końca.....a niech se ludziska tez popatrzą:))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Szwecja przepiękna jest! Moje chłopaki jeżdżą tam na ryby. Chyba się zabiorę z nimi następnym razem.
    Domki cudne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj pewnie! Oni na ryby, a Ty na spacer!

      Usuń
  10. Witam ceipło, zdjęcia piękne, miejsca magiczne, tam mogłabym zamieszkać, bo widać Szwedzi to przyjażni ludzie, pozdrawiam serdecznie. Ania

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie śliczne domki, dlaczego u nas takich brak...niebieskie cudne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez się czasem zastanawiam, dlaczego u nas przewaga rudości i żółci, co kraj, to obyczaj :)

      Usuń
  12. Mam te kamienniczki u siebie i szalenie je lubię ;-). Buziaki i dobrego dnia dla Ciebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jej No Skandynawowie to potrafia! chyba wszystko jest u nich czarujace! uwieelbiam! Dzieki za ta mile wycieszke Martus! Twoje male osiedle tez bardzo urocze i klimatyczne!:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. piękne te domki, mnie się marzy taki błękitny, drewniany nad brzegiem jeziora:-)
    a twoje kamieniczki super
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Te szwckie drewniane domki są bajeczne, nie ma chyba osoby, która by się nimi nie zachwyciła.
    Co do holenderskich - piekne jako świeczniki i na żywo również :)))
    Miłego dnia Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Maria, domki rodzą ciepłe uczucia :)

      Usuń
  16. Urokliwe te domki. podoba mi się dopasowanie do dużych domów małych domków dla ptaków albo karmników...
    taka dbałość o otoczenie...
    pozdrawiam,
    m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie to była skrzynka na listy :)

      Usuń
  17. bardzo klimatycznie! :)
    wspaniałego weekendu pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Domy w Szwecji są proste bez przepychu i ta prostota mnie zachwyciła od pierwszego ujrzenia.....
    I okna ozdobione lampami i świecami nie zasłaniane roletami przed sąsiadami czy przechodniami...
    No i sami Szwedzi bardzo mili i życzliwi. Szwecja to piękny kraj!
    Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta skromność, przytulnośc, brak przepychu na pokaz urzeka. Ubranie okna jest takim ukłonem do przechodzących :)

      Usuń
  19. Baaardzo urzekające - i te prawdziwe, i te ceramiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne domki, uwielbiam te małe migające przez okienka światełka:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne domki, takie kolorowe i wszystkie przytulne! Zauroczyła mnie ta miniaturka :)
    A domki na świece - cudeńka ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne, domkowe hobby :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie dziwię się, że uległaś ich urokowi. Małe i duże są piękne:)

    Pozdrawiam
    Tomaszowa

    OdpowiedzUsuń
  24. rany ale cudne domki jedne i drugie:-)
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  25. z tymi jabłkami to przemiłe jest :) domki śliczne, a idea przyozdabiania parapetów do mnie bardzo przemawia, gdyż we własnym mieszkaniu sama traktuje je jak półki i zawsze stoją tam poza roślinami w doniczkach jakies inne rzeczy- ramki ze zdjęciami albo świece

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam skandynawską architekturę, jest surowa ale wyjątkowo ładna i swojska. Świeczniki - kamieniczki bardzo mi się podobają, szczególnie, gdy pali się w nich świeczka.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas!

Wiosna, ach to ty!

Witam ciepło! Dzisiaj naprawdę poczułam wiosnę :) Z każdej wyprawy po zakupy przywożę kwiaty. Stokrotki, hiacynty, żonkile i oc...