piątek, 22 czerwca 2012

Noc Świętojańska


Wystarczy wzniecić płomień, pomyśleć życzenie...

Just raise the flame, make a wish...


i pozwolić lampionowi wznieść się do góry....

and let the lantern rise to the top...


i przez tę najkrótszą noc w roku będziesz mieć nad sobą kilkanaście tysięcy ludzkich marzeń....

and by the shortest night of the year, You will have over a dozen thousands of people dreams...


kolorowych marzeń...

colorful dreams...





Byłam tam! Poznań, 21 czerwca 2012 

I was there! Poznań, June 21 st 





47 komentarzy:

  1. Chciałabym zobaczyć to na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale super - musiało być bajecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. wow...ależ widok, robi wrażenie!!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. O, widzę ze i w Polsce chińskie lampiony robią furorę .Ja jestem dużo bardziej za tymi lampionami niż za głośnymi petardami.Są magiczne :)
    Fajne zdjęcia .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny było magicznie...jakby świat na chwilę zamienił się w bajkę :)

      Usuń
  5. Powiem trochę brzydko ale inaczej nie umiem się wyrazić zajebiste zdjęcia :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieknie, nawet pisalam o tym u siebie :))) http://makeweddingeasier.blogspot.com/2012/05/kraina-swiata.html
    cudnie, szkoda, ze mnie tam nie bylo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, lampiony to weselny hit, szkoda, że ja tego nie wiedziałam, byłby cudowny klimat (czyt. jeszcze lepszy) ;)

      Usuń
  7. Robi wrażenie! Zazdraszczam ;) ach!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepięknie to wygląda.. nawet nie wiem jak to wyrazić .. ale dobrze napisałaś : przez tę najkrótszą noc w roku będziesz mieć nad sobą kilkanaście tysięcy ludzkich marzeń.... Ja to wydarzenie u siebie w mieście przespałam :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Też bym chciała to zobaczyć na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, cudne zdjęcia. Zazdroszczę takiej nocy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Martus, piekny klimat, mnie ciarki przeszly patrzac tylko na te fotki, musialo byc magicznie-romantycznie! pozdrawiam cieplutko!

    Syl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było! Mnie też przechodziły ciarki, jak na to patrzyłam, jakbym znalazła się w innym wymiarze!

      Usuń
  12. Przepięknie!!! Cudownie wręcz, chciałabym to zobaczyć na żywo...

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurczaki, jak to się stało, że mnie to ominęło :(
    Martuś mogłaś mnie dzień wcześniej kopnąć w tyłek ;)
    ale musiało być czadersko :)
    za rok nie daruję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ika ja sama zorientowałam się na 3 h przed! Coś mi się pomyliło i wydawało mi się, że to dopiero w sobotę... ale zebraliśmy się i udało się dojechać :) Było cudownie!
      Nawet myślałam o Tobie czy jesteś, za rok możemy oglądać razem!

      Usuń
  14. Tak żałuję, że nie poszłam :( Pogoda nie zachęcała, pomyślałam, że po całym dniu padania będzie błoto, że zimno i zrezygnowałam i to już drugi raz jak mnie to ominęło :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było cieplutko, tyle ognia ;) Naprawdę! Ubrałam się ciepło, za ciepło... w zeszłym roku też żałowałam i obiecałam sobie, że teraz na pewno to zobaczę, no i szczęśliwie doczekałam :) Ty też zobaczysz!

      Usuń
  15. O proszę:-) uczestniczyłam w takowym wydarzeniu w zeszłym roku, u nas chcą zakazać bo podobno przeszkadza to lądującym samolotom...ale widok jest piękny i niezapomniany:-)) buziaki wielkie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. !!! A u nas to jest właśnie na trasie lądowania samolotów! Myślałam, że to nawet lepiej, że oświetlają ;)
      pozdrawiam Ola

      Usuń
  16. Robi wrażenie taki widok, Klimatycznie, nastrojowo. Też bym chciała to kiedyś zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  17. Szkoda że teraz ta impreza była w piątek, za rok na pewno pojadę do Poznania :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo pięknie i romantycznie wyglądają te lampiony, to taka ostatnia moda - na wielu imprezach je wypuszczają - ale zastanawia mnie strona ekologiczna, gdzieś muszą spadać, czy nie stanowią jakiegoś zagrożenia - nie zmienia to jednak faktu, że widok jest niesamowity:)
    pozdrawiam,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i cały urok siadł pod wpływem ekologicznych przypuszczeń ;) Fakt, służby porządkowe będą miały dużo roboty, nie wiem co z rzeką Wartą?!

      Usuń
    2. oj, nie chciałam tak pojechać:) lampioniki są urocze, w ubiegłym roku jak byliśmy nad morzem wczasowicze często je wieczorami puszczali było cudnie, a rano zajowaliśmy w wodzie pływające płachty i to już nie było takie urocze
      uściski

      Usuń
    3. :) Bardzo dobrze! Ktoś musi zachować rozsądek! Ja w swoim romantyzmie wypierałam tą myśl, ale to może dlatego, że widziałam coś takiego pierwszy raz ;)

      Usuń
  19. Było pięknie, to fakt :) Tyle, że to była Noc Kupały, a nie Noc Świętojańska. Świętojańska była dziś - bo dziś obchodzimy św. Jana. Sugeruję poprawienie tytułu wpisu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo... dlaczego krytyczne uwagi wpisywane są zawsze anonimowo? Ja się nie obrażam!!! :)
      Fakt, 21/22 czerwca Noc Kupały, 23/24 Noc Świętojańska, ale to zamieszanie odzwierciedla skomplikowane dzieje tego święta. Kościół odciągając od słowiańskich obrzędów Nocy Kupały, powiązał to święto z dniem św. Jana Chrzciciela. Oddajmy zatem poganom to, co pogańskie - Noc Kupały ;) Chociaż do dziś na Białorusi Jan Chrzciciel nazywa się Jan Kupała!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Niesamowite wrażenie robi taka ilość światełek na niebie:)))
    pozdrowienia
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno było mi uwierzyć, że to się dzieje naprawdę...

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. Było pięknie! Te wzgórza! I rozświetlony kościół, zdjęcia zrobiłaś magiczne!

      Usuń
  22. Schön hier :)
    Pieknie tutaj:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, u Ciebie też! Sprawdziłam ;)

      Usuń
  23. Cudowne Przezycie. :))

    -Mikolaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Mikołaj, było cudownie, to fakt :) Dzięki, że zostawiłeś tutaj swój ślad :)

      Usuń
  24. Chciałabym coś takiego zobaczyć na żywo - wygląda niesamowicie!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć takich imprez jest więcej, ja widziałam to zjawisko pierwszy raz!

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas!

... pomalować świat na żółto ...

Witam wszystkich! To już naprawdę szczyt szczytów, wiosna pokazała się na chwilę i uciekła w nieznaną stronę.  Ktoś ją widział? Wie...